onsdag 2 februari 2011

Premiär för Uska bloggen...

Och vad är då uska bloggen....och vem ligger bakom den.....jo Uska bloggen är min lilla klagomur på allt som händer i och omkring yrket undersköterska.

Fast man upplever ju massor av roligt och trivs på jobbet men ibland måste man ju ventilera sig mot allt och alla saker som en undersköterska upplever.

Oavsett om man är tjej eller kille ska ju tilläggas men i mitt fall så är det just i killens synsätt för även om jag kallar mig undersköterska...ja för vem säger underskötare...låter som gamla tidens mentalskötare...och har du någonsin hört någon säga läkarinna, taxichaufförska.... så står det undersköterska på min brosch och det har det gjort ända sen jag fick det på 90 talet.

Och för den som undrar så är jag fast anställd och inte timvikarie men man bryr ju sig om dom stackare som ligger utanför vår kära Lasen.

Så välkommen till uska bloggen så får vi se vart det bär

4 kommentarer:

  1. Trevligt med en 'medarbetare' som bloggar. Kommer stanna kvar här!

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen och lika trevligt att höra av en bloggkollega.

    SvaraRadera
  3. KUL! Kul! Men fan att du hamnade i vårdträsket ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja du sitter ju också fast där, så du har min fulla sympati, då jag jobbade i vården hela nittiotalet och vet vilken tova man ska trampa på utan att falla ner i träsket....

    SvaraRadera