tisdag 29 mars 2011

Utprovning....tåskor... sanningens ögonblick=)

Köpte ett par Vibram sprint i fredags och har testat att gå, springa och promenera samt inomhus och jag kan bara säga att jag har provat vanliga sandaler...tygskor..vanliga gymnastikskor och foppa men inga skor har passat och man har blivit dyngsvett om fötterna....ofräscht och inte kul och man fick byta sockar varje dag.

Så hur gick det...har i fredags testat skorna inomhus och i trappor...man har ett otroligt grepp och provade med mina vanliga gympaskor, en vanlig på ena foten och Vibram på andra och testade att förflytta foten på köksgolvet som är en plastmatta....foten med gympaskon kunde jag kasa men Vibram stod helt still.

Och i lördags var jag ute på promenad och gick på asfalt, gjorde även en test och la en sten på asfalten och gick rakt över utan att få problem.....helt problemfritt

Så idag jobbade jag kväll och skorna fick följa med och testad IRL =) in real life...och testet gick helt perfekt inga problem trots mycket springande, fick vatten på skorna under en duschning, halkrisken var minimal och inga problem dom torkade direkt.
Arbetskamraterna har kommenterat skorna som lustiga, roliga, groteska men i det stora hela visat ett stort intresse för Vibramskorna.

Äntligen har jag hittat ett par skor som man INTE svettas i trots att man tillbringar en hel kväll i skorna.
Tog av mig skorna efter arbetspasset och ingen fotsvett, skavsår eller andra problem.

Så efter detta test får mina nya skor 5 uskamärken=) utav fem möjliga.....

Leta rätt på din lokala återförsäljare och prova för du kanske blir nöjd.... priset börjar på 1250 kr men det är det värt om man ska hitta ett par riktigt bra skor för inomhusbruk.

Vibram finns ju även för löpning utomhus, gymnastik/dans inomhus, vattensporter, samt klättring så spana in katalogen på hemsidan.
http://www.head2foot.se/fivefingers/

1 kommentar:

  1. Jag är jättenöjd, testade ju mina skor ikväll på jobbet...och jag håller med
    Kram Linda

    SvaraRadera