fredag 25 mars 2011

Fotbeklädnad....en självklarhet...och helt fantastiskt

Ni som läst Syster Fridas inlägg om Vibram "tåskor", och FOPPATOFFLORNA vet vad jag menar, annars spana här:
http://fridasyster.blogspot.com/2011/03/har-foppatofflan-fatt-en-konkurrent.html

http://uskabloggen.blogspot.com/2011/03/fotbekladnad.html

http://www.head2foot.se/fivefingers/

FOPPA skiten ska väck...för nu har jag hittat ersättaren...man fick ju så förb¤ ont i fötterna av Foppa, när man sprang runt i korridorer och även stod helt stilla.

Så nu äntligen har jag fixat ett par nya Vibram och efter nogrann utprovning så blev resultatet:
Det var rätt lustigt att få i foten/ tårna i skon men när väl skon satt på foten, mina är 46:or vilket innebär att man ska ha 45 istället i Vibramskor, jag vet lustigt  men F¤n vad dom skorna sitter skönt.

Så gör dig själv en tjänst och spana in på din närmaste återförsäljare eller via nätet men för guds skull......PROVA................

Detta inlägg kan ju tyckas vara reklam men skitsamma för här handlar det om komfort för oss vårdpersonal...och för dig som undrar så finns strumpor att ha i skorna.

Så släng Foppaskorna och prova dessa.....vem vet du fastnar kanske för ett par Vibram.

3 kommentarer:

  1. Men vad kul att du köpte tåskor! Kittlas de inte mellan tårna?

    SvaraRadera
  2. Nej dom kittlas inte, däremot är det lite ovant och knepigt att få dit tårna=) men lite tillvänjning och pulande så sitter dom där.

    När du sen går känns det inte knappast att du har skor på dig.

    Man får ett fruktansvärt grepp och kan plötsligt greppa med tårna...

    Frida iväg med dig och prova ett par=)

    SvaraRadera
  3. Det där var smittsamt så nu har jag provat ut ett par och är nöjd ägare till röda Vibram 39:or =)
    Nu ska dom bara provas på jobbet också....
    Tack för tipset=)
    Kram Linda

    SvaraRadera