fredag 11 mars 2011

Lön....samt eller ångest.......

Så här på fredagskvällen måste vi dra en vals till om undersköterskornas lön....visste du att butiksbiträden tjänar bättre än en uska?

Våra kära kommunpolitiker, kommunalråd och enhetschefer, och facket sitter på sina stolar och bestämmer över våra löner och man kan inte göra annat än undra vad som pågår under deras möten och hur agerar facket.
Iallafall så frågar man sig vems sida facket står på för de syns då inte i våra lönekuvert.
Så ännu en gång så tar uskabloggen in sitt skyddshelgon Arne Anka som ännu en gång bjuder till ett citat från oss uskor.

För blev du något klokare av ditt lönesamtal......inte jag iallafall
För mig är hela situationen ett stort ?

För kommunen har ett "betygssystem" med cirklar och annat och där du ska graderas som uska....för exakt hur duktig du är och även om du hamnar i den övre delen av cirklarna så hamnar din lön på lägsta nivå......
Resultat.....? för exakt hur duktig känner du dig då som uska?
Och kallas lönen för individuell lön så är iallafall jag oindividuell så in i norden.............

1 kommentar:

  1. Kan ju bara säga att individuell lön är rena skiten!!! vad vet chefen vad jag gör när hon/han inte ser. Jag anser att det är mer rövslickeri, för att få högre summa av potten.
    Och sen retar det mig att uska anställd av landstinget har lägre lön än uska anställa av kommun. Varför är det så??

    Önskar dig en fin lördag ;)

    SvaraRadera