fredag 27 januari 2012

Sökord.....en ständig källa till...humor?=)

Vi bloggare har ju ständigt besök av ordsökare...folk som googlar alltså eller kanske Wikipedar sig...altavistar eller rent av slår upp i Nationalencyklopedin där man säkert under ordet uska hittar förklaring: urbota, något korkad dum människa vars hela exisitens går ut på att serva alla andra och vara nöjd med att få smulorna som blir över när kommun och landstingsråttorna ätit upp godbitarna....vad tror ni kommer det in i NE?
Ja just sökord var det...spånade iväg lite.(.min hjärna kan ju bara använda en cell i taget...kille och undersköterska..ingen bra diagnos på den.)


Så.......................just det sökord...man kan nästan tro att jag får betalt per ord...sökorden på olika bloggar varierar givetvis men det är alltid kul att höra vad andra stackars bloggare får för resultat på sina sökbesökare...jäkla tur att jag inte satte ps..y framför k...


Har följer några sökningar från uskabloggens söklista och jag ska säga att ALLA precis alla är precis lika välkomna in här på uskabloggen oavsett hudfärg, religion, eller kön, tankegångar eller yrke men sökningar erbjuder verkligen till att dra på smilbanden ibland.


vad är det bästa med att jobba inom vården 
svar: Det bästa ska du veta är att ha en god kontakt med sina 
arbetskamrater och pensionärerna


troll
svar: hur i hela friden tänkte du och jag har ALDRIG skrivit troll i uskabloggen...annat än att det möjligtvis gått troll i vår lönesättning.....

lev som du
svar: ja... du ska då inte gå och bli undersköterska 
frivilligt....



arne anka bilder
svar: Arne Anka är uskabloggens skyddängel så den sökning 
bjuder vi på men några xxx bilder på Arne hittar man 
inte här.



time care rättvist
svar: Å..fan kan det vara orättvist?


Droger


svar: We are only in it for the drogs...
morfinanvändningen inom åldringsvården ökar..
jo det är sant!
Så bara lugn..ta en valium eller heminevrin så 
sover du säkert gott på den frågan

Några frågor och några svar som knappast hjälper men men ta det med en nypa salt för i slutändan så är vi ändå enbart människor med en undersköterskebrosch.
Som vän av ordning ställer jag en fråga tillbaka till alla där ute:

När kommer vi undersköterskor få en lön värd att leva på och av?
smaka på den..man riktigt känner av vibbarna av festen vi kommer att ha när vi kan beställa en en stor stark i baren utan att behöva be om allmosor.









7 kommentarer:

  1. Ha ha du är inte klok...
    Ja man undrar ju vad folk tänker när dom söker och jag har fått några godbitar:
    hmm inte perfekt
    baddräkt mammas gamla
    linda zetterlund
    pusta ungara

    Hmm inte perfekt Tack för den..mitt självförtroende åkte i toaletten för mindre=)
    Önskar trevlig jobb helg..jag är ledig=)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet att jag frilansar i hjärnan...klok? inte då nej ett normalt kaos är standard...
      Kram=)

      Radera
  2. Väldigt rumsrena sökord här inne tycker jag! Idag har jag haft 4 st Meekatt+naken!(?) Vill vi verkligen se det här undrar jag...?

    Och ja, angående lönen... I Sverige får man dricka champagne på helgerna om man gått ut gymnasiet, skaffat sig en portfölj (full med Kinderäggs-överraskningar) och tiggt till sig ett jobb hos pappa som "It-supporter". Men om man däremot utbildat sig och istället vårdar och hjälper människor - och ansvarar för deras liv och välmående i de mest känsliga situationer - då jävlar får man dricka micrat kaffe på helgerna...på jobbet! Isn't it ironic? Heja Sverige...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rumsrena...jojo vi uskor håller oss på mattan iallafall i jobbrelaterat=)
      Dom som sökte på det ville nog att du skulle bli ännu mer personlig i bloggen på ett sånt där naturligt naket sätt ..

      Lönen vilken lön? det tog slut igårkväll=)
      Heja Uskor....fuck Sverige

      Radera
    2. Haha, ja...man får ju ge läsarna det de vill ha, eller hur? Bara jag blir frisk så ska jag bjuda på "meekatt+naken"! ;)

      Radera
  3. Jag kan inte bidra med några sensationella sökord men tiny kom upp...inte visste jag att min blogg var på engelska?:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. As well you know!=) säkert en av dom där spammarna

      Radera