tisdag 9 oktober 2012

Äldrevården...hmmm..

Det gör verkligen skäl för namnet åldringsvård, för det gör verkligen att vi undersköterskor åldras i förtid, det ska sparas, knetas och vändas på varenda lilla krona som redan innan den har nått oss inom vården blivit anfrätt i kanterna utav alla som ska ha en kaka.

 

Kommunpolitiker och rikspolitiker som får kämpa sååå förskräckligt mycket och får tydligen uppleva helvetet på jorden och därigenom måste ha en lön på uppåt årslöner för oss undersköterskor.

 

Kommunpolitiker och chefer som försvarar ständiga nedskärningar inom omsorgen för att vi kostar så  hiskeligt mycket pengar...fan jag trodde att min lön var låg?..vem FAN har snott mina 100 000 om jag nu mot all förmodan skulle ha en lön på 119 000...jag ser då fan inte röken av den månadslönen.


Det visas upp och poleras en fasad för allmänheten att omsorgen gör allt för sina vårdtagare och att det satsas si och så mycket pengar inom omsorgen, men skrapar man lite på ytan så framträder ett ständigt indragande av tjänstgöringsprocent, vikarierande personal som inte sätts in och i slutändan pensionärer och vårdtagare som hamnar i kläm.

För pensionsavgångar leder inte alltid till nyanställningar, det fixar arbetsgivaren genom att helt enkelt ta bort procent på schemat...yiihoo och vi ordinarie personal ska nu täcka upp för varandra. 

 

Lysande Sickan hade du en plan?...plötsligt ser vi rakt in i kommunens möte om omsorgen........... 

 

 små möss som står vid ett blädderblock..Fem möss diskuterar...

 

-Du ska bara se till att det ser ut som du får ihop budgeten inte spränga den...

 

-Jag sa att vi inte skulle bråka...

 

-Sluta tjafsa..

 

-Men jag vill inte stå här med gethuvudet när det avslöjas...

 

-Käften på dig!

 

-Vi kör med torgekonomi! 

 

-BRA där! den som skriker högt får kosingen..

 

-tjyyy nån kan höra..

 

-Vi lastar budgeten i hundkojorna..kör förbi torget mitt under fotbollsmatchen..jävla tur att allt folk är på fotboll så vi inte syns..

 

-Briljant idé att köpa hundkojor till hemtjänsten...! dom syns ju knappast...

 

Jo vi lastar budgeten och kör för att sen lasta hundkojorna i den stora färdtjänstbussen och sen till alperna..after ski nån?

 

DU sitter i baksätet.....Du får lite huvudvärk..och du håller käften vänsterpartisten....

 

-Okej Charlie..

 

För dig som inte sett Italien job kan detta se ut som grekiska men omsorgens budget är ju på samma nivå som Greklands så känn dig hemma.


Framtidsutsikterna är lysande....positivt tänkande...asch kyss mig nånstans.....



7 kommentarer:

  1. Ha ha jag kissar nästan på mig...Tack för att lyste upp min vardag idag..pyret drar ner min motståndskraft ibland..kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack! visst får du d..kramiz

    SvaraRadera
  3. Rent ut sagt, förjävligt, att personal ska täcka för annan personal, och ändå inte ha lön för det :(( Väl skrivet!

    Sv; näe såååå illa var det inte ;)) Jag hade en jättebra helg ♥

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Du är makalös ha ha.. underbart bra! kramar

    Tack och jag sov såå gott..nu är man tillbaka i vardagen igen O sover..T ska lägga sig vid åtta. full ös medvetslös=)

    SvaraRadera
  5. Pyret är en hal jäkel..så jag håller hårt i honom, & vi ska faktiskt på bäbysim om två veckor..så d så:) kramiz

    SvaraRadera
  6. Jag kopier det från FB trycker man på bilden går det en länk till där ja hitta det...

    Historien är skrämande... fy F-N!!!!!!!!
    Å ja håller med finns det inte försäkringar? Larmen pajar ju då å då för dom e ga,mla dessutom.. Grr

    SvaraRadera
  7. Tack va snällt..jag har slutat & fått jobb på en större matbutik..provanställning 6 mån..lika betalt som vården men chans p fast..hade ju bara vik..//sudd

    SvaraRadera