tisdag 18 oktober 2011

Tänk först tala sedan... inom personalen då alltså....

Vården är ökänd för sitt skitsnack...för vem har inte råkat ut för detta...hand upp eller hört snacket..sett grupperingar..mobbing rent av..frågan är bara hur får man stopp på detta, förslag någon?


Silvertejp?
Pipljuds mojäng som arbetskamraterna kan trycka på varenda gång som skitsnacket startar?
eller bara sunt förnuft...


Kan det vara så enkelt? säg inget som du själv inte vill höra om dig själv....eller?
Uskabloggen slänger ut frågan för man kan inte annat än förundras över allt det skitsnack som öser över avdelningar dagligen.


Eller kanske inte, för har du ni inget skitsnack på jobbet ska du/ni vara nöjda och glada över ett sunt arbetsklimat.
Vi andra får kämpa ett tag till............
Men man ska inte gräva ner sig utan "upp med hakan" som man säger till en giraff
och gilla läget....=)

1 kommentar:

  1. jomen, visst finns det skitsnack och skvaller på de flesta arbetsplatser, inte bara inom vården.
    Själv får det komma in genom ena örat och ut genom det andra. Jag har mina egna åsikter och tycker vad jag vill, men det håller jag för mig själv. Och så önskar jag att fler tänkte, så skulle stämningen vara mycket bättre ;)
    Kramiz och ha en fin kväll ;)

    SvaraRadera