måndag 18 juli 2011

Uskabloggen tar semester.

Semestertiden är kommen och vi ordinarie personal får ett andningshål att pusta ut i och hur i hela friden skulle vi klara oss utan våra kära vikarier.

Dessa änglar och välgörare som tar vid rodret och fixar det hela med stjärnglans.

Att vara sommarvikarie är ingen lätt uppgift trots korta introduktionstider, pressade tidscheman så fixar vikarierna sommaren på ett utmärkt sätt för tänk vilken press att ta över en hel avdelning med nytt folk du ska ta hand om och lära känna.

Så en stor kram till Sveriges alla sommarvikarier och en stor kram till alla ordinarie uskor som gått eller ska gå på semester detta året.

Och även om jag nu tar semester från undersköterskejobbet och bloggen så kommer jag kanske att hålla koll på sidan och du som precis hittat uskabloggen välkommen oavsett om du är undersköterska, sjuksköterska eller "normal" =) person.

Uskabloggen önskar alla en strålande sommar och trevlig semester.

Arne Anka visar oss vägen till en god start..eller avslut på semestern, så följ Arne Ankas exempel och lev som du lär så fixar det sig....nog=)

10 kommentarer:

  1. Vill önska dig en underbar semester och hoppas solen lyser under andra semesterperioden, som den gjorde över första ;))
    Slappa och ha det skönt, och skit i alla "måsten"

    SvaraRadera
  2. Även jag önskar dig en förträfflig semester... Hoppas det blir en del nostalgitrippar med bilarna dina och nya inhandlingar av äldre tingest... Ha det så gott så hörs vi sen... //Helena..

    SvaraRadera
  3. Det ser rätt bra ut...rätt mängd sol, gott om tid och loppisrundor...och trevligt folk att umgås med...kan inte bli bättre...eller? jo en glass får det bli imorgon..eller två=)

    SvaraRadera
  4. Nu är jag ju några dagar sen med att Önska dig en underbar semester men bättre sent än aldrig och du har ju fortfarnde semester så "sen" är jag ju inte men har inte tittat in på en tid och det är ju för att jag jobbar och kämpar som den usb-vikarie jag är ;)

    Ha en underbar semester!! Kramar jessepaloma

    SvaraRadera
  5. Idag kom regnet, men jag misströstar inte, det blev inomhusaktiviteter istället idag.
    Och nu ska jag passa på att önska en trevlig semester=)
    Nu hoppas vi på lite sol snart...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sv; jomenvisst serveras det där, till maten och så, men jag behöver lite före för att komma iväg ;))

    En vecka kvar nu på andra semesterperioden, hoppas det blir bra väder för er ;)

    SvaraRadera
  7. NJAE...det regnar...men just nu kom solen..fast vi har ju åkt bil hela dagen igår och då var det soligt, omväxling förnöjer.

    SvaraRadera
  8. Meen, nu är ju semestern slut ;))eller är du en av de som har "en vecka extra"? ;)))

    SvaraRadera
  9. Uskabloggen har SEN semester för så har vi det på vårt jobb...
    Rätt skönt och veta att alla andra går till jobbet och jag/vi är fortfarande på semester...=)

    SvaraRadera
  10. Aaaha;)) då får jag önska dig en trevlig sista semestervecka med sol, hoppas jag ;))) och jag fortsätter vänta på ett inlägg ;))

    SvaraRadera