torsdag 7 juli 2011

Uskabloggen är förbannad! Fan vad lågt

Uskabloggen brukar ju stå på uskornas sida i alla lägen men denna gång får det allt vara nog.
Kommer ni ihåg vårdskandalen i Norrköping?
Fick idag veta att undersköterskorna som gjorde sig skyldiga till grova övergrepp får komma tillbaka till jobbet.

Va? hur i helvete kan kommunen/socialstyrelsen/ anhöriga/ facket/ allmänheten och framförallt deras arbetskamrater godkänna detta.

Man blir ännu mer undrande när man läser följande artikel
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/default.aspx?articleid=5700498

Va i hela helvete tänker dom?
Och vem skulle överhuvudtaget våga anförtro en av dom till att ta hand om en pensionär?
Har man en gång gjort sig skyldig till något sånt så är man ju knappast riktigt frisk.
Så nu får det fanimig vara nog bort med dessa rötägg, dom ska inte komma i närheten av vårdjobbet någonsin.

Skulle du vilja jobba med en sån arbetskompis eller lämna över skiftet till en sån person, jag skulle vägra att överhuvudtaget jobba en sekund med en sån människa.

Fy fan vad lågt att ingen vågar ge dom en jävla spark i röven för USKA ska dom fanimig inte få fortsätta som och får dom det så tappar allmänheten allt förtroende för vården.

3 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med dina skrivna ord, en Usks med det beteendet, är ingen Uska!!

    sv; näe jag är inte heller typen som vill kuska runt med denna på kroken, det är bara för sovplatsernas skull. Ingen har plats med en fam med 6 barn i sitt boende, när vi åket till gamla bostadstaden, så detta var lösningen på det.

    Önskar en fortsatt fin helg ;)

    SvaraRadera
  2. Usch vilken soppa men det verkar ju som dom blev avstängda igen..
    Rötägg som sådana ska inte jobba inom vårdyrket oavsett yrkestitel.

    SvaraRadera
  3. Jag undrar vart dom har sin empati och etik? Jag skulle aldrig jobba med en sån person och som gammal tant/farbror på ett hem så skulle jag sparka ut dessa två omedelbart. Dom skulle inte få hjälpa mig!

    Det är personer som dessa som får mig att skämmas över att säga att jag är uska! Även att jag inte borde tänka så, men man gör det för oavsett så blir ALLA inom vården hängda över samm kam i en sån här situation!

    SvaraRadera