tisdag 10 maj 2011

Färdtjänst var god dröj........

Ja vi ska inte klaga på taxichaufförerna, dom flesta är vardagshjältar och sliter dagarna i ända för att få ihop körningarna.

Men hur funkar det då i praktiken....exakt hur länge får du vänta på en bil eller värst av allt bussarna......
Och hur långt ska man behöva åka för att ta sig hem...eller dit man nu ska.

För åker man färdtjänst så vet man aldrig var man hamnar för man kan åka runt i länet/kommunen i jakt på nya resenärer vilket ger skrämmande och något förvånade reserutter för den som bara ska åka några kilometer.

Så för resenären och eventuell ledsagare förlorar tid och dom blir stressade för att inte tala om förarna som blir utsatta för irritationer dagligen.

Hur har ni det med färdtjänsten......när ni ringer och beställer...är ni nöjda eller?

För vilken personal tycker om att sitta i timtal och vänta på hemresa, och tycker vi då att det är jobbigt vad tycker då inte pensionären om väntetiden.

Men nu ska man ju inte alltid se allt i svart för färdtjänsten fungerar ju till stor del, om än lite långsamt ibland.

Beställningscentralen gör säkert sitt bästa och bara så du vet ha alltid personnumret redo när du ringer annars lägger dom på strafftid....=)

Och nästa gång du blir hämtad av färdtjänsten, kom med kommentaren: kommer du redan?...den har dom aldrig hört förut............

2 kommentarer:

  1. Jag tror min mamma är ganska nöjd...

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag heter Anna Frey och jobbar som reporter på radioprogrammet Plånboken i P1. Just nu gör jag ett reportage om arbetsmarknaden och hur den utvecklas, med speciellt fokus på korta anställningsformer. Jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med någon inom vården och ser på din blogg att du tar upp sådant som timvikariat och LAS. Så jag tänkte höra om det finns någon möjlighet att komma i kontakt med dig och prata lite? Du når mig på anna.frey@smtradio.se eller 0739-222707. Vore oerhört tacksam! Vänliga hälsningar Anna

    SvaraRadera