lördag 28 maj 2011

Avkoppling....en självklarhet eller svårhet?

Dagens sanning är att allt fler folk tar jobbet med sig hem....mobiler som ringer, sms, mms, djungeltrumma...ja gud vet vad som ringer.

Allt fler löntagare tar med sig jobbet hem oavsett vad man jobbar med, sunt? knappast, effektivt troligtvis inte.

För hur gör du när du slår igen dörren bakom dig på jobbet och hastar iväg....ältar du dagens händelser, svarar AVD....Linda..? i hemtelefonen eller mest patetiskt ringer till jobbet för att kolla upp om saker blivit gjorda trots att man är ledig....

Oavsett hur man nu är som person så är det rätt sunt att sudda minnet så fort man lämnar jobbet....och kom nu inte och påstå att jag biter mig fast i jobbet genom uskabloggen =) för den har nämligen INGET med mitt arbete att göra, skulle vara det faktum då att jag är uska vid båda tillfällena.

Nåväl vi är bara människor trots allt och vårdpersonal men ska bevara ett sunt förhållande till sitt arbete, för vi ger ju så mycket på jobbet så vi får allt se till att ladda batterierna och få lite tillbaka på fritiden.

2 kommentarer:

  1. Där fick jag....jo jag vet att jag svarat så nångång....följdes av eftertanke sen gapskratt...min mamma som ringde retar mig än.
    Puss på dig=)

    SvaraRadera
  2. Jo, nog har det hänt ;))
    Men annars skiljer jag nog bra, på jobbet och hemma.

    Ha en fin lördagkväll

    SvaraRadera