tisdag 26 april 2011

Wooohoo!!! eller? Wooo? hmmm...

April månad och vår nya lön har kommit.....nu ska vi fira....så jäkla kul vi fick en lönehöjning....
Man springer som en skadeskjuten älg till brevlådan ( för dig som inte orkar kolla in din lön på självservice då alltså) och bänder upp locket till lådan...för att sen i triumf älga dig tillbaka till din plats i solen

Och där sliter du upp lönespecifikationen och.............läser....hmmm märks knappt någon skillnad...har inte varit sjuk...knappt inga storhelger....ingen semester eller vab, VIP eller vub .....så va i hela....

Hur många har fått ett sånt lönespec...hand upp...fick du synbart högre i slutändan...eller fick du ta till lupp?
REVISORN ...jag tror jag abokar min resa till Maldiverna och bokar om till Azerbaijan.

Du....... enhetschefen den där Ferrarin vi snackade om.....ingår fri körsträcka? bara undrar lite...

Så när vi undersköterskor nu äntligen kommit fram till April...den magiska månaden där regnbågen slutar så uppenbarar sig dock ingen skatt utan endast en stor suck.......nästan lite läge för hypertoni........lugn andas...stilla...

För vi har fått löneförhandling och löneökning.....känn på den du....den satt fint....nästan som alla dessa Bingolottokvällar där en himla massa folk köpte lotter och inte vann ett skit....Postkodlott tur...någon=)

Vi uskor fick samma nitlott....för höjningen som utlovades syns iallafall inte utan rymdteleskopet Hubbel,
så jag var tveksam redan innan och nu är jag ytterst tveksam i allmänhet....
Men men...... Vad är väl en bal på slottet? Den kan vara trist och tråkig och.. och.. alldeles alldeles underbar!

Så jag lutar mig tillbaka i min trädgårdsstol och återgår till att läsa en gammal Bilsporttidning från 2008 och sippar på mitt te....för närmare lyx än detta kommer jag aldrig...................

Så askungen...får nog vänta ett tag...för den här uskan har knappast tid eller lust att hämta henne i Ferrarin....så ännu en gång är sagan ett faktum....om undersköterskans liv och leverne......

Så Wooohoo!!! för att solen lyser och det är sommarvärme ute...............=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar