tisdag 20 december 2011

Julfriden.......

På hemmen lyser adventsljusen och brukarna...så kallade medmänniskor i vanligt folktal, får muggen påfylld med glögg och julmusiken ljuder ur högtalarna. 


Så till alla pensionärer, patienter, vårdtagare, brukare...som sagt medmänniskor önskar jag en sannerligen God Jul för ni är värda varenda liten gnutta av julfirandet oavsett om det gäller vörtbrödet, skinkan, glöggen, lutfisken eller hutten.


Vad som ej framgår är det faktum att majoriteten av undersköterskorna får vänta fram till den 23 innan den surt förvärvade lönen dimper ner på kontot..eller dimper...knappt rasslar in på kontot utan mest med ett ljud av vakuum.. närmast obemärkt intar ett litet ögonblick lönekontot för att snarast hasta bort precis som tomten....


Så mina kära kollegor, ni som inte jobbar eller jobbar i julhelgen..ha en underbar jul även och vi kanske inte kan unna oss mer än precis det vi behöver, själv jobbar man hela helgen.
Uskabloggen önskar ALLA en God Jul & Gott  nytt år!



2 kommentarer:

  1. Detsamma önskar jag dig ;)) själv jobbar jag natten mot julafton och sen annandagen.
    Och tack för dina ord, fnissar åt liknelsen "baltazar" för visst känner jag mig som honom ibland ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Önskar detsamma och jag ser faktiskt fram mot att börja jobba men skönt att man fick ledigt över jul.
    Kramar Marie

    SvaraRadera