lördag 22 december 2012

God Jul & gott nytt år..

Ännu ett nytt år har sprungit..har vi vårdpersonal fått det bättre?..och har vården förbättras?...inte? ja skyll inte på oss då för vi har iallafall inte låtit bli att göra vårt allra bästa efter dom förutsättningar vi får.

Så God Jul och gott nytt år på er alla..vi uskor och ssk gör vad vi kan för att få ihop allt som krävs för julklappar, mat och julmys med våra låga löner för våra nära och kära.

Och till all vårdpersonal med framförallt till undersköterskor och sjuksköterskor..kära kollegor kunde jag krama om er allihopa så hade ni fått en rejäl bamsekram.

Till enhetschefer..och andra chefer i kommunal och privat verksamhet så måste man ju också sprida lite julglädje...den förbannade Karl Bertil Jonsson och hans givmildhet..han läste så FAN inte upp sjukvårdsbiträde..på paketen..gatflicka var det närmaste...fan då måste vi en satans lön om nu det slog in...hemtjänsten går ju på gatan....=)

Ja va fan jag har ju själv jobbat i hemtjänsten så ta inte illa vid er...ni fantastiska hemtjänstare...men tillbaka till cheferna..som detta år får en rejäl julklapp från oss uskor...på kinden..tänk efter lite för hur skulle du själv klara dig på vår lön..tänk på det nästa gång du sitter där på lönesamtal med en undersköterska.

3 kommentarer:

  1. Och jag önskar dig detsamma, och jag har snosat med pyret sen jag kom..sååå gullig att man får lust att skaffa en till..Micke såg förfärat på mig=)Kram och kör försiktig i helgen.

    SvaraRadera
  2. De e lugnt tar inte åt mig iaf!

    God jul sj. Du å flickvännen får kramas ihop ifrån oss alla som läser bloggen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Musmatta.... hahahaha sitter hrä och skrattar för mig själv.

    Ps. Jag är tillbaka på iremembermoments.blogspot.com (sorry för ett jäkla farande mellan sidor men jag saknar alla mina bloggisar!! DU är den enda som hängde med mig, inte för att det inte är nog, men.. du förstår säkert ;)

    Kram och hoppas du fått en bra start på 2013!!

    SvaraRadera