onsdag 14 mars 2012

Misströstan...eller inget förtroende

Faktum är att man inte kan ha ett förtroende för en kommun och ett fackförbund som blundar för kränkande behandling och mobbing, samt misstanken om missförhållanden inom en arbetsgrupp, och respektlöshet och psykiska hot, skrämsel, trakasserier och kränkningar.


Detta trots att det finns svart på vitt i dokumentationsform vad som är och inte är tillåtet för anställda inom omsorgen i kommunen.


Så mina vänner jag kan inte annat än beklaga att det blundas över missförhållanden och slätas över, för det är just vad som sker.


Därför kan kommunen ta sina värdegrunder och definitioner för anställda och stoppa upp dom för kommunen visar klart och tydligt att dom inte gäller.


Den som vill veta mer om vad det gäller kan maila mig på flak@telia.com

6 kommentarer:

  1. Fan va förbannad man blir när man hör sånt men stå på er för ni har rätt.
    Jag nästan skäms för att jobba som undersköterska
    kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det ordnar sig snarast för man ska bara inte behöva ha det så på arbetet, så kämpa på och vi stöttar och tänker på dig(er)
    Tack för mailet du är för gullig=)och vi önskar en trevlig helg..tyck lite synd om mig..jobbar helg...
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där så himla väl! Har nog gått igenom allt det där på ena arbetsplatsen!
    Som vikarie får man ta all skit å ta i skiten som ordinarie inte vill ta hand om. ( på min plats iaf)

    Vikarie är inget värda. Dom är som engångs artiklar

    SvaraRadera
  4. Jag (vi) som bryr oss och står för respekt, rättvisa ger oss aldrig för oavsett om man är ordinarie personal eller vikarie så ska man ha samma rätt att yttra sig och framföra missförhållanden, problematik och orättvisa på arbetet.

    Så kära läsare, uskabloggen har lite paus...jag har ej ork att fortsätta blogga men inte sagt att jag har gett upp, jag siktar in mig på att få rätt i sakfrågan och har arbetskompisar som delar bördan.
    Resten ställer sig likgiltiga eller är emot allt och ignorerar allt.

    Så nu väntar en Lex Sarahanmälning......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikar in och hoppas allt är fint med dig. Ta du lite paus, och se till att utreda detta. Du gör helt rätt. Vård ska vara just, vård. En patient ska inte fara illa.

      Kramiz påre/ LovelyKidz

      Och törs jag säga att jag har ny bloggadress? Jomenvisst, Igen!
      http://tingochtankar.blogspot.se/

      Radera
    2. Jag håller tummar, tår och hår ;) ni fixar det. Rätt är rätt, och fel är fel.

      Radera